Downunder in Phuket - Reisverslag uit Ban Na Nai, Thailand van Bjorn en Tanja Dijk - WaarBenJij.nu Downunder in Phuket - Reisverslag uit Ban Na Nai, Thailand van Bjorn en Tanja Dijk - WaarBenJij.nu

Downunder in Phuket

Blijf op de hoogte en volg Bjorn en Tanja

11 Juli 2015 | Thailand, Ban Na Nai

Na het rustige romantisch jungle Island Koh Yao Yai zijn we nu in het schreeuwerige Phuket.

4 jaar geleden waren wij hier ookal te vinden. Maar wat is het veranderd. Het is HET vakantie paradijs voor Australië geworden!

4 jaar geleden liepen we over de Bangla road, de hoofdstraat, waar je overal dikke oude Europeanen zag met kleine Thaitjes op schoot. Veel Shemales, tieten en travestieten. Als je nu over de Bangla road loopt, zie je barren, kroegen en grote discotheken. Overal Georgie Shore achtige taferelen. In de kleine zijstraten zie je nog wel degelijk paaldanseressen, pingpong shows en oude vieze mannen. Maar het is duidelijk beter geworden hier. De eetkraampjes zijn echte Italiaanse en zeevruchten restaurants geworden. Er lopen toeristen met kinderwagens en de winkeltjes worden beheerd door mensen uit India. Wat zwaaaaaar irritant is. Ze onderhandelen niet en hebben afgesproken prijzen met z'n alle. Kortom..... Daar koop ik niks, stelletje afzetters!

Alle proppers spreken je aan in het Australisch. Yo mate, Yo brother, Yo Boss en Yo Friend..... Ik ben je vriend niet!!!!!!

De massages zijn nog even lekker als anders. We zijn al weer elke dag onder handen genomen. Heerlijk zo'n hot oil body massage.........

Toen we aankwamen hebben we heerlijk aan het zwembad gelegen. Her en der een wolk, maar niks bijzonders. Het is regenseizoen en het is prachtig om dat te zien. Vanaf het rooftop zwembad zie je donkere wolken aankomen, je ziet letterlijk de bui voorbij waaien, heel Phuket centrum ineens niet meer te zien, verdwenen in de donkere regenbui. En bij ons niks, trekt hij gewoon langs!!!

We hebben ook een mooie lounge bar op het dak!!! Met wijn.......

Verder zit ons hotel direct aan de markt. Overal dus lekker rondneuzen.

Het strand is hier ook opgeknapt. De gemeente heeft strandstoeltjes en parasols verboden. Dus geen hutje op mutje overvol strand, maar een prachtig ruim strand. Toppie. Wel hoge golven hoor.

Elke avond zijn we op de Bangla road te vinden. Life music, happy hour, gezelligheid en drukte. Cocktails en Shotjes....we doen het allemaal. 1 groot feest hier, helaas na een borrel op verstaan we niks meer van de Australische. Overal tattoo shops en dronken mensen die in de rij staan voor een tattoo, dit keer sla ik over hoor hihihi

En ja hoor vannacht werden we allebei rond 3u wakker. Ziek ziek ziek. Nu zitten we al uren op de plee, kotsen en slapen. Pfffff heel erg. Ijlend van de koorts ging Bjørn op de grond liggen om af te koelen hihi!!! Tis echt heel erg. Gelukkig heb ik anti biotica bij en ORS maar dan moet dat wel binnen blijven!!!
Ff afwachten dus, maar wel heel K. Dat krijg je als je altijd je eten samen deelt.

Maar we geven niet op. Hopelijk morgen weer lekker lezen aan het zwembad!!!!

Vanavond in ieder geval geen cocktails en massage. We moeten het maar met een filmpje op de tablet doen hihi.

Voor jullie is het lekker weekend en de kids al vakantie!!!! Geniet ervan. Maandag avond zijn wij weer in jullie landje. Dan zit het er helaas op........Xoxoxoxo

Oja klein detail, de Ereader killer, heeft z'n Ereader in tweeën gekregen..... Bjørn je moet ook niet met je elleboog op je Ereader steunen. (Dit is z'n derde Ereader dit jaar) hahaha. Bjørn heeft gelukkig al 5 boeken gelezen dus nu zit ie in hoogstaande lectuur zoals de Viva en Grazia hihi.

• 12 Juli 2015 - 10:08

Papa:

Hoi kids
    gelukkig weer beter, dan gaat de terugreis wat makkelijker.
    Weer veel beleeft samen
    zo zie je maar dat toerisme een stad of land snel kan veranderen of het beter is weet ik niet
    weer vele mooie foto's om het allemaal vast te leggen ben benieuwd
    goede reis en we zien jullie snel
    kus

• 12 Juli 2015 - 11:35

Pa En Ma:

zo het laatste stukje van deze lange reis het was weer heel mooi om jullie te volgen.
    Jullie hebben weer het nodige gezien en beleeft kijk uit naar jullie films en foto,
    heb begrepen dat er een andere wind waait door Thailand zo zie je maar dat in een korte tijd de wereld veranderd te goede of ten kwaade.
    jullie hebben al van alles beleefd in al die landen waar jullie zijn geweest maar volgens mij zijn jullie nog nooit geveilt door verkeerd eten .
    gelukkig gaat het weer een stuk beter
    morgen de laatste dag en morgen weer thuis
    ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben met en lange tussen stop dat weer wel
    en dat je heelhuids weer aan komt zal wel weer blij zijn als ik jullie weer naar huis kan brengen
    nou een dikke knuffel van ons en tot maandag 20.00 uur .

• 12 Juli 2015 - 13:19

Marcha:

Ha sis en B,
    Wat balen dat jullie ziek zijn geworden joh! Maar gelukkig gaat het alweer wat beter! Ziek het vliegtuig in is namelijk ook niet heel prettig!
    Geniet van jullie laatste dag! En alvast een hele goede reis terug.
    Xx