Longsheng terrassen - Reisverslag uit Dazhai, China van Bjorn en Tanja Dijk - WaarBenJij.nu Longsheng terrassen - Reisverslag uit Dazhai, China van Bjorn en Tanja Dijk - WaarBenJij.nu

Longsheng terrassen

Blijf op de hoogte en volg Bjorn en Tanja

02 Juli 2015 | China, Dazhai

We zijn op het hoogte punt van onze reis. Dit zou de knaller worden. Nou dat is ook zo.

Gisteren verlieten we de karstgebergte per bus. Op weg naar Dazhai.

4 bussen later kwamen we hieraan. Ik heb al heel wat busritten meegemaakt, maar de laatste busrit hiernaartoe was het hoogte punt (of diepte punt). Mijn god, kleine berg weggetjes, vreselijke bochten en vreselijke afgronden. Rechts van het minibusje de berg, links de afgrond. Overal watervallen, gewoon van die rechterkant kletsend op de weg, links naar beneden. Kortom, het asfalt was overal stuk geslagen door de watervallen. Met je busje onder watervallen door........

Om 15u kwamen we aan in Dazhai. Vanaf hier zouden we een uurtje moeten wandelen/klimmen. We hadden van het hostel een soort foto speurtocht gekregen. Super leuk. En zonder fout te lopen kwamen we aan bij ons hostel,

Wat een uitzicht. Prachtig. Wat een vochtige warmte! Een biertje is dan wel op z'n plek.

Longsheng is een berggebied met terrassen. Alle plekjes op de berg is een terras. Prachtig. Zoveel terrassen bij elkaar, zooooo mooi. Het water loopt van het ene terras in het andere terras. Kortom, overal om je heen geluid van een waterval!!!!

Vanochtend zouden we heel vroeg gaan wandelen. Maar regen regen en nog eens regen. Nu blijkt, al dat water in die rijstevelden is regenwater, dus het regent hier heeeeel veeeeeel.

Lekker uitgeslapen. Cappuchino gedronken. E-reader gelezen. En rond 14uur klaarde het op. Wandelschoenen aan en gaan met die banaan. We hadden een prachtige route. Wouw. Maar door die regen was het heel vochtig warm. Zweet zweet zweet, pfffff. Eenmaal op de top was het sprookjes achtig zo mooi. Wouw. Wat een uitzicht.

Terug naar beneden kwamen we midden in de wolken. Geen zicht. Alleen maar witte waas. Best griezelig. Ook zijn we nog naar uitzichtpunt 2 gelopen. Kleine paadjes, midden door de rijstevelden.........uniek!

Morgen zetten we de wekker om 6:30uur. Als het droog is dan lopen we nog route 3. Laat in de middag vertrekken we hier weer met die bus, dit keer neem ik WEL m'n primatourtjes!!!

Knuffel vanuit de middle of nowhere.

• 02 Juli 2015 - 14:14

Marcha:

O wat een mooie foto's weer en wat een mooie omgeving.
    Ik heb er inderdaad ook nooit bij stilgestaan hoe die velden vol water komen. Haha. Dat weten we nu dus, dat gebeurt niet met een tuinslang. ;-)
    Succes morgen met route 3! En niet overbodig denk ik je reistabletten.
    xx

• 02 Juli 2015 - 17:40

Geurt Van Dijk:

hoi hoi

Wat zijn de foto,s mooi echt een plaatje wat een mooi gebied is het daar zeg
    geweldig die Terrassen met rijst.
    nou jullie zitten echt midden in de rimboe maar wel erg leuk
    afgezien van de bus reis natuurlijk.
    wat jullie nu daar hebben daar doen wij nu een moord voor regen
    wat een hete hebben we hier.
    lopen jullie jezus schoenen nog lekker zo te
    zien wel met al die wandel tochten.
    nou morgen veel plezier en pas goed op elkaar .
    wie gaan genieten op de camping en al een beetje opa en oma vieren
    een dikke knuffel van ons en Froukje.
    doeiiiiiiiiiiii

• 02 Juli 2015 - 20:35

Mama:

client/#

• 02 Juli 2015 - 21:26

Papa:

Hoi kids
    wat mooi weer en wat een uitzicht vanuit je kamer
    heb alleen nog geen bami velden gezien
    nou op naar tailand
    goede reis