Het zuiden van China - Reisverslag uit Yangshuo, China van Bjorn en Tanja Dijk - WaarBenJij.nu Het zuiden van China - Reisverslag uit Yangshuo, China van Bjorn en Tanja Dijk - WaarBenJij.nu

Het zuiden van China

Blijf op de hoogte en volg Bjorn en Tanja

30 Juni 2015 | China, Yangshuo

Gisteren hebben we Guillin verlaten. We zijn over het water naar onze nieuwe plek gekomen. Fantastisch. Met een bamboe vlot over de rivier tussen de bergen door. Het karstgebergte. Het is een karst gebergte omdat de grond van kalk is. Miljoenen jaren geleden regende het heel veel, er ontstonden grote plassen water en die zakte de grond in. Dat water sneed de hele grond uit, met als gevolg hier onder op de grond heel veel rivieren, grotten en ondergrondse watervallen. En daartussen immens grote rotspartijen. Prachtig. Wat een unieke boottrip.

In Yangshoe aangekomen viel ons gelijk op dat platteland in China ook druk bevolkt is. Maar in plaats van wolkenkrabbers en immense flats bouwen ze hier maximaal 5 hoog, hihi,das dus platteland !!! In ieder geval zijn ze ook hier overal aant bouwen en ontwikkelen!

'S avonds gingen we naar de nacht vissers kijken. Super gaaf om in het donker op een bootje te dobberen tussen die bergen. Wouw! En een super leuke manier van vissen. De vissers hebben 6 aalscholvers, waarvan ze de nek afbinden. Voor de boot uit gaan die aalscholvers heel de tijd kopje onder. Als hun nek vol zit, pakt de visser zijn vogel uit het water en duwt de nek leeg in een mandje. Zo heb je na een uurtje vissen een mandje vol.

Vandaag met de scooter weg geweest. Geen rijbewijs, geen bonnetje met naam ofzo, gewoon in goed vertrouwen kregen we een scooter mee. Met Maps.me een mooie toch gereden. Prachtige uitzichten en mooie weggetjes. Uiteindelijk een grot in gegaan (uiteraard weer 17,50euro p.p entree/ afzetters hier!) en in een modderbad en in de hotsprings gezeten. Super vet, midden in een grot, tussen de stalactieten en stalagmieten. Eerst ons helemaal als een varken bemodderd! Das goed voor je huid (zeggen ze) en daarna lang in water wat uit de berg kwam zitten badderen! Wat een ervaring. En totaal alleen, die Chinezen zijn zo preuts en durven niks, het enige wat ze doen is met geld smijten, overal kopen ze een foto ( die ze dan ergens maken en uitprinten net zoals bij de achtbaan in Nederland) en overal kopen ze Shirtjes, het liefst man vrouw en kind hetzelfde T-shirt. Aan ons gierige Nederlanders kunnen ze echt niks kwijt hihi haha.

Top dag gehad!!!!!

Dalijk gaan we weer in onze Duitse bar een flesje wijn drinken, tis immers vakantie! Onze Duitse eigenaar verteld het 1 en ander over China. Ze hebben geen sociaal systeem,kortom je kids zijn je pensioen. Je mag maar 1 kind hebben, het liefst dus een heeeel gezonde zoon: er is dus een heel illegaal abortus systeem in China. Er zijn nu al meer mannen dan vrouwen, dat wordt later nog veel erger dus......

Oja, en 1 missertje in de planning! We hebben nu een hostel ZONDER handdoeken. Kortom na het douchen liggen wij als een zeester op bed onder de airco te drogen hihi haha.

Ps, wat is het eten overal lekker. We proberen vanalles. Mmmmm........ Maar vannacht na ons flesje wijn hadden we bij onze Duitse eigenaar ff een echte Bratwurst gescoord. Jammie jammie

• 30 Juni 2015 - 10:50

Marcha:

Wat kunnen jullie toch leuke reisverslagen lezen! Moet altijd lachen. Nu ook weer om die handdoek actie. Geweldig! Haha. :-)
    Zo te lezen zien jullie weer schitterende dingen. Ben erg benieuwd ook straks weer naar het fotoboek. Is weer een mooie in je collectie boeken erbij! Geniet! Xx

• 30 Juni 2015 - 21:32

Pa En Ma Van Dijk:

hoi hoi

Tanja en Bjorn
    ziet er weer heerlijk ontspannen uit wat jullie daar doen even dit even dat ik vind
    het maar knap dat het allemaal weer klopt nou ja behalve de hand doeken klein foutje toch.
    weet je wat me erg mee valt dat zijn de huizen en gebouwen deze zien er toch best wel netjes uit.
    heb met een urkse visser gesproken die wil het ook gaan doen in urk lache
    nou dat modderbad ziet er niet echt uitnodigend uit zou er niet in gaan denk.
    hoes het met de spierpijn dat je nu met een scooter gaat rijden of is dat over.
    ik vind de foto echt mooi hoor het is een prachtig gebied daar ook warm heb ik begrepen
    nou hier kunnen ze er ook wat van zaterdag wordt het rond de 40 gr pfffff
    moet caravan dan weg halen dus zal het zweten worden .
    ou de gr van ons en ook van Froukje xxxxxxxxxx

• 01 Juli 2015 - 15:51

Mama (jose ):

hoi hoi wat leuk om te lezen waar jullie allemaal geweest zijn. en wat een mooie foto,s , schitterend daar zeg en vooral langs de rivier ook zo groen echt prachtig. eten zag er goed uit hoor, dat lussen jullie wel. nog niet ziek geweest tan ??? nou vol houden.!morgen gaan jullie een wandeltocht maken hoop dat het geen grote klim wordt! veel plezier kusjes xxxxxxx doeiiiiiii uitkijken he......