Zweet zweet puf puf in Guillin - Reisverslag uit Guilin, China van Bjorn en Tanja Dijk - WaarBenJij.nu Zweet zweet puf puf in Guillin - Reisverslag uit Guilin, China van Bjorn en Tanja Dijk - WaarBenJij.nu

Zweet zweet puf puf in Guillin

Blijf op de hoogte en volg Bjorn en Tanja

28 Juni 2015 | China, Guilin

Ja hoor. We zijn in het zuiden van China.

Gisteren vertrokken we met een taxi vanaf Xian. Staan we met de koffers op straat zeggen we tegen de taxichauffeur AirPort...... AirPort is ook zo'n lastig Engels woord. Daar begreep hij niks van. Dus wij als 2 koekwousen midden op straat vliegtuigjes na doen en vliegtuig geluidjes maken, en ja hoor meneer begreep het. Het leek wel of we hadden gezegd haast haast snel snel, want die idioot scheurde door het verkeer. Onder het mom van tijd is geld lieten wij het maar zo. Levend en zonder deuken op de Airport. Bleek ons vliegtuig vertraging te hebben. Gelukkig maar een 90 minuten, de meeste vluchten waren gecanceld ivm de storm. Wij heerlijk met de voetjes omhoog rustig daar zitten wachten. 6 afleveringen van Celblok H (wat een super goede serie) verder gingen we vliegen. We zijn nu al bijna twee weken op vakantie en zijn alleen maar druk druk druk en bezig, dus ff onbezorgd series kijken is ook heerlijk.

Enfin, aangekomen in Guillin. In het zuiden van China. Eerste indruk Chinezen zijn hier kleiner, vrouwen hebben bossen okselhaar EN het is hier gloeiend heet. Wat 'n hitte. Kijk maar is in je föhn, zo voelen wij ons.

We slapen lekker back to basic in een stapelbed in een hostel.

Vandaag mountainbikes gehuurd. Heel ver gefietst. De stad uit fietsen is levensgevaarlijk. Overal verkeer, hectisch en ze houden van spookrijden. Wij zitten nogal om ons heen te kijken, en dan plots ineens zoon Chinees die op je afkomt (elektrische scooters hoor je niet aankomen/alles rijdt hier al elektrisch). Bjørn kan in Barneveld al niet fietsen, laat staan in zo'n drukke Chineese stad.

We zijn naar de Grotten geweest, ook 1 of ander park en bij de twee pagodes op het meer. Leuk allemaal, maar alles kost elke keer hier rond de 18euro p.p entree en ik heb dat soort dingen al wel 50 keer gezien. Uiteindelijk via Maps.me kwamen we in kleine straatjes en steegjes. Dat vinden wij nou leuk. De locals die gokken, de vrouwen die kruiden verkopen, de opa's en oma's die lachen zonder tanden: echt het Chineese straatbeeld, en de lokale dokters. Ze geloven hier echt in alternatieve geneeskunst, zuignappen op je benen zorgt dat je beter loopt en zuignappen op je rug zorgt voor minder rugpijn, tis maar waarin je gelooft!!! das toch veel mooier om te zien dan zoon aangelegd park.

Vanavond zijn we in het Centrum van Guillin geweest. Gewoon net zoals het centrum van Amersfoort of Arnhem. Zara, Jack and Jones en H&M, alles hebben ze hier. Zo ook een terrasje met Pizza Bier en Wijn!!!!! Aangezien ze alles met stokjes eten is dat bij pizza wat onhandig, dus krijg je wegwerp handschoenen zodat je met je handen kan eten.........

Aangezien wij altijd op vakantie een bioscoop willen bezoeken gaan we vanavond eerst naar de Night Market en dan naar de bioscoop, Jurassic World 3D. Als het goed is in het Engels..... Hopen maar!

Morgenochtend laten we de koffers hier 5 dagen achter, en gaan we met de rugzak op pad. Eerst het water over per bamboe vlot, later hiken in de rijstenvelden en terrassen. We weten niet of daar internet is, je hoort het vanzelf!!!

Jullie allemaal leuk weekend gehad??? En jullie hebben ook prachtig zomer weer, geniet ervan.

Knuffel ons

• 28 Juni 2015 - 14:10

Anne:

Tnx voor weer een leuk verhaal tanni & Bjorn!! Weer leuk om te lezen!
    Hier in Nederland krijgen we inderdaad mooi weer! Kunnen we lichtelijk ervaren wat jullie voelen aan warmte

• 28 Juni 2015 - 14:22

Pa En Ma:

hoi hoi
    Tanja en Bjorn
    zo zie je maar weer dat je je ook verstaanbaar kunt maken met handen en voeten
    is alleen wel vervelend als je veel haast heb of als er wat ergs gebeurd maar daar gaan we maar niet van uit.
    leuk dat je ook gewone winkels tegen komt voel je je gelijk weer thuis.
    was erg blij jullie gisteren aan de telefoon gehad te hebben mis jullie wel hoor!!!
    maar het gaat gelukkig allemaal goed.
    hoop wel dat je je koffers goed laat opbergen want je weet maar nooit in die apen landen
    wat je nu gaat doen is dat met meerdere mensen of ga je met ze tweeen ?
    kijk in ieder geval wel goed uit en laat als het mogelijk is wel wat van je horen heb het er niet zo mee
    in zo rimboe maar dat weten jullie gelukkig ook wel.
    nou hoeveel plezier en pas goed op elkaar!!!!!!
    gr pa en ma v dijk

• 29 Juni 2015 - 09:25

Marcha:

Geweldig weer om jullie verhalen te lezen!
    Doe mij ook een paar van die zuignappen voor mijn rug, whahahaha. :-)
    Spannend dat jullie met de rugzak op pad gaan! Kijk goed uit he!
    Xx

• 29 Juni 2015 - 11:53

Papa:

Zweet zweet puf puf in Moergestel
    hoi kids leuk je verhaal weer jullie maken wat mee
    benieuwd wat de rimboe jullie brengt
    hier alles goed ook warm maandagavond naar huis en woensdagavond weer terug naar de camping
    ook puffen en zweten zetten wel een zwembad op
    kus en wandel ze
    papa

• 29 Juni 2015 - 12:07

Mama:

Hoi tan en bjorn fijn dat jullie het leuk hebben ziet er allemaal weer mooi uit
    . Wat die dokter! Gebruikt likt wel zo, n pistool omin de wc van die geur dingen te plakken, misschien is dat het ook wel. Jullie morgen de jungle in ben benieuwd.veel plezier wandel ze en uitkijken kusxxxxxxx